איך להצליח? שיטת כפתורי המוטיבציה

מוטיבציה היא הגורם הדוחף, המזרז את האדם להשיג את מטרותיו.
בדרך כלל יש קשר ישיר בין רמת המוטיבציה להצלחה.
מחקרים רבים מראים שמוטיבציה מובילה להשגת יעדים, תורמת להישגים גבוהים בלימודים,
לשבירת שיאים בספורט ולהגדלת רווחים בעסקים.

אך לעיתים קרובות בעלי עסקים ומנהלים מנסים להגביר את המוטיבציה של העובדים ולא מצליחים.
הם נכשלים כיוון שהם מנסים להפעיל שיטות ניהול מיושנות, שיטות שדוגלות במתן תמריצים כספיים
גדולים יותר ומצד שני שיטות שמגבירות את הפעילות של העובדים אך לא בהכרח את המוטיבציה.
אני מתכוון לשיטות הפחדה, זורעים פשוט פחד בעובדים ש"אם לא תשיגו את היעד אתם פשוט תלכו הביתה".

השיטות האלה לא מקדמות את המכירות לאורך זמן, והן מחלישות את צוות העובדים ואת העסק כולו.

אין נוסחה אחת ויחידה להגברת המוטיבציה בעסקים. בעל העסק או המנהל חייב להכיר היטב את הצוות שלו, להכיר את התכונות, היתרונות והחסרונות של כל עובד. המנהל חייב לזהות את ה"כפתורים הסמויים" שמדרבנים כל אחד מהצוות. לכל אדם יש "כפתורי מוטיבציה" שונים. אלו הם כפתורים שמניעים את האדם לפעול על מנת להשיג את מה שהוא רוצה, להשיג הצלחה, קידום, להרוויח יותר, לזכות בהערכה והוקרה.

אנחנו כמובן לא רובוטים ואין "כפתורים" ממשיים למוטיבציה להצלחה. זהו פשוט מונח שאני המצאתי...
כפתורי מוטיבציה. הכפתורים הללו הם בעצם הנקודות שמניעות אותנו להתחיל לזוז,
לפעול פעולה נחרצת על מנת להשיג את המטרה המבוקשת, לכבוש את היעד ולהצליח.

שיטת כפתורי מוטיבציה היא שיטה מעשית שפיתחתי שנועדה להוביל כל אדם שרוצה להצליח.
הבסיס של השיטה הוא בזיהוי ה"כאבים" של האדם מצד אחד והרצונות והשאיפות מצד שני כדי למצוא את המוטיבציה הפנימית שתיצור את הקרקע להצלחה.

באמצעות השיטה אני מאמן יזמים, בעלי עסקים ומנהלים להגברת המוטיבציה שלהם ושל הצוות.
הגברת המוטיבציה הפנימית יוצרת שיפור בתפוקה ובביצועים ולבסוף מביאה גם להגדלת הרווחים של העסק.
זהו בעצם סוג של אימון מוטיבציה שיכול להשתלב בכל תהליך של ליווי עסקי.

אם שיטת כפתורי המוטיבציה מעניינת אתכם אני מזמין כל אחד מכם להתנסות בתהליך אימון למוטיבציה בו תגלו: מה מפעיל אתכם? מה "כואב" לכם? מה מפחיד אתכם? מה ממריץ אתכם לפעול? ואיך מנצלים את המידע הזה כדי לעורר את המוטיבציה להצלחה.


ליאור טל
יזם, מאמן ומנחה סדנאות לעסקים.

תגובות