איך להעלות את הביטחון העצמי שלך או של ילדך? 3 שיטות בדוקות להצלחה

אחת הסיבות לחוסר ביטחון עצמי היא דימוי עצמי נמוך. כאשר אדם לא מסוגל לראות את עצמו באור חיובי, הוא מסגל לעצמו חשיבה שלילית שמורידה לו את הביטחון. אצל ילדים הדבר קשה הרבה יותר כיוון שהילדים בסביבתו של ילד חסר ביטחון עצמי מנצלים זאת כדי להביך את הילד, לנצל אותו ולהשפילו. אז מה עושים? איך נוכל לעזור לאנשים או לילדינו שסובלים מדימוי עצמי נמוך ומחוסר ביטחון עצמי.

1. ללמד את עצמך לראות טוב- לזהות מהם החוזקות שלך ( או של ילדך), לפתח את החוזקות האלה ולהגיע למצב שבו אתה מתמקד במה שאתה טוב, בדברים שאתה מצטיין בהם, תכונות מיוחדות שיש לך, לכל אחד יש משהו שהוא ייחודי בו. עליך לגלות מהו אותו "משהו ייחודי". התמקדות בראיית הטוב בכל מה שנמצא סביבך ( ההורים שלך, החברים שלך, המשפחה שלך, המורים שלך, וכל מי שיש לך אינטרקציה איתו) תמצא משהו חיובי שיש בהם. ראיית הטוב אצל אחרים תיצור אצלך הרגל לחשוב חיובי ולראות טוב. 

2. לצאת מהתחרות עם אחרים ולהתחרות עם עצמך- לפעמים חוסר ביטחון נגרם בגלל תחרותיות עם הסביבה. אדם נמצא במקום עבודה או בלימודים ומשווה את עצמו כל הזמן להישגי חבריו, לקידום שלהם וליכולות שלהם. זה מביא אותו למצב שבו הוא מרגיש שהוא לא מספיק טוב, לא מספיק מסוגל ועל ידי כך הוא מגיע לחוסר ביטחון עצמי ולדימוי עצמי נמוך. 
המפתח הוא להפסיק להשוות את עצמך לאחרים, להפסיק להתחרות איתם. ליצור תחרות אישית עם עצמך שבו אתה קובע לעצמך יעדים ומטרות, אתה מחליט מה יהיה הפרס שלך ומה דרגת הקושי. זהו שלב מתקדם יותר כיוון שהתרגלת כל החיים להסתכל על הדשא של השכן. עליך ללמוד לסמוך על עצמך וליצור לעצמך דרך חיים חדשה שבה אתה קובע.

3. תיצור לעצמך פלייליסט (רשימת שירים) לאימון המוח - אני משתמש בשיטה הזו כדי לשמור על מיקוד, לחשוב חיובי, להרגיש טוב ולהאיץ את היצירתיות שלי. פשוט יצרתי לעצמי רשימת שירים שאני אוהב, כשאני מאזין לפלייליסט אני רגוע יותר, זה מביא אותי למצב שבו אני יכול לחשוב טוב יותר. תנסו את זה, זה פשוט עובד. אתם חייבים להגיע למצב שבו אתם תמיד מאמנים את המוח. כמו שיש תרגילים לחיזוק השרירים, לי יש תרגילים שיצרתי לאימון המוח לחשיבה חיובית וחשיבה יצירתית יותר. חשוב ליצור הרגל לאימון המוח. למידה תוך כדי משחק יוצרת מעגלים חדשים במוח שלך. תלמד מיומנות חדשה כמו נגינה על גיטרה או פסנתר. לאחר תקופה של התמדה תראה תוצאות, תוצאות קטנות ואולי לא משמעותיות אך עדיין הישג שאתה חייב לזקוף לזכותך ולחגוג אותו. זה עוד צעד בחיזוק הדימוי העצמי והעלאת הביטחון העצמי שלך.

 אני מקווה שהמאמר הקצר הועיל לך, אם כן אני אשמח לתגובה ממך. 
אם אתה מכיר מישהו מחבריך שהמאמר יכול לעזור לו, שלח אותו ושתף את החברים שלך.
ליאור טל 



תגובות